De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Boretti Maggiore op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk-Jan 21-04-2020

stijlvolle en veelzijdige barbecue, met wat minpunten

Geschreven voor: Boretti Maggiore

Laten we voorop stellen dat de barbecue vreselijk mooi is, en ook zeker voldoet. Er zijn echter wat minpuntjes te melden.

Maar eerst de positieve punten.
- de infraroodbranders (achterbrander en een 'pit') zijn vreselijk goed. Daar moet je echt mee leren barbecuen.
- Een afvalzak bij de hand is erg prettig.
- de opbergruimte is bijzonder praktisch.
- veel ruimte voor vlees :)
- de wieltjes rollen goed, daardoor is hij makkelijk te verplaatsen.

Dan de minpunten...
- de montage handleiding is geschreven door insiders. Outsiders (lees de gebruiker) moeten maar gokken wat er precies wordt bedoeld.
- de sidetables zijn niet verwijderbaar. In ieder geval niet zonder ze weer volledig te demonteren. Minder breed wegzetten is er dus niet bij.
Doordat de sidetables beiden een functie hebben, zijn ze niet geschikt om te gebruiken als extra aanrechtruimte. Een bord er op zetten voor bijvoorbeeld vieze tangen of vorken, of om straks je vlees op te leggen, of een bord met vlees is niet mogelijk. Tenzij je de zijbrander niet gebruikt, of de afvalzak niet gebruikt...
- Alle branders zitten op één vonkentrekker. Je bent altijd met twee handen aan de gang. Daarnaast is door het gebruik van de vlamverdelers moeilijk te zien of een pit aan is.
- De thermometer vertrouw ik niet. Volgens de beschrijving moet je voor schoonmaken in 10 minuten de barbecue op 250 graden kunnen hebben, ik ben na 20 minuten niet boven de 175 gekomen.
- Er zit geen rem op de wieltjes. Als je een stuk vlees van het rooster af wilt steken, duw je de barbecue ook gelijk naar achteren.
- De vetopvang vangt pas vet op als dat gesmolten langs de vlamverdelers loopt, tussen de tanden van een afdekplaat loopt, en dan naar beneden loopt. Weinig vet, dus. Losse, verbrande resten van eten zijn dus ook niet in de vetopvang te schuiven, zoals de schoonmaakinstructie beschrijft.
- Hij is vreselijk duur...
- Duurzaamheid moet nog blijken.

Al met al een mooie, dure barbecue met wat handvatten. Ik twijfel met aanbevelen, ik kies voor niet omdat de prijs te hoog is voor de minpunten die ik heb beschreven.

Pluspunten

• Infrarood achterbrander
  • Infrarood brander voor snel dichtschroeien

Minpunten

• Moeilijk op temperatuur te houden
  • sidetables niet afneembaar
  • Sidetables zijn niet te gebruiken als opstelruimte
  • Geen rem op de wielen
  • Duur